www.oswiecimskie24.pl - Twój portal regionalny
Strona główna | Fakty i wydarzenia
Ilość wyświetleń: 11982 ¤ skomentuj | ¤ komentarze


PORĘBA WIELKA
Nie zdążyli się wprowadzić, a ich dom spłonął doszczętnie

25.08.2010 13:32

 
32. strażaków walczyło wczoraj z pożarem drewnianego domu. Budynek spłonął doszczętnie. Wstępnie straty szacuje się na blisko 350 tysięcy złotych.

Wczoraj dyżurny Państwowej Straży Pożarnej w Oświęcimiu o godzinie 14.33 odebrał zgłoszenie pożaru. W ogniu stanął drewniany dom przy ulicy Kmieckiej.

-W akcji gaśniczej udział brało łącznie 32. strażaków  - mówi aps. sztab. Marek Czardyban, rzecznik oświęcimskiej straży pożarnej. - Cztery zastępy z PSP Oświęcim oraz po jednym zastępie z OSP Poręba Wielka, Polanka Wielka oraz z Włosienicy - dodaje Czardyban.

Dom nie był jeszcze zamieszkały, jednakże przed wprowadzeniem się do niego pozostały tylko prace wykończeniowe.

-Wstępne straty szacowane są na 350 tysięcy złoty - informuje aps. sztab. Marek Czardyban.

Przyczyna pożaru nie jest jeszcze znana. Strażacy akcje gaśniczą zakończyli około godziny 17.30.


Dodaj komentarz

Agencja Medialna Oswiecimskie24.pl informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych w komentarzach, zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, listów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety. Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
Treść

e-mail/nick


Komentarze

  25.08.2010 13:49: rox
ciekawe czy chociaż mieli ubepieczony?naprawdę szkoda i współczuję ............tym ludziom
  25.08.2010 13:56: xxx
Straszne jest to co sie satlo:(
Wielkie wspolczucia dla tych ludzi...
  25.08.2010 14:21: kama
tragedia
  25.08.2010 17:20: anonim
Jak straż się tyle zbierała ; / .!!
Jeszcze do tego nie było się do czego podpiąć...
  25.08.2010 17:27: ZIom
masakra:/ ciekawe czy ubezpieczony byl
  25.08.2010 17:37: STRAZAK
KTO W DZISIEJSZYCH CZASACH STAWIA DOMY Z DREWNA?? CHYBA KTOS NIE NORMALNY ! TERAZ STAWIA SIE Z PUSTAKOW KTORE SIE NIE PALĄ
  25.08.2010 17:46: abc
uroki drewna.. jak juz pozar to juz amen po domu, mam nadzieje ze byl ubezpieczony
  25.08.2010 18:02: adam
mam nadzieje ze nikt trzeci nie przylozyl do tego reki?wspolczuje wam!
  25.08.2010 18:46: a
A gdzie generał P. z Włosienicy
  25.08.2010 20:51: tede
Stawia kto chce !! Ale jak straż zawodowa się zbierała prawie pół godziny to co się dziwić A ty STRAŻAK to tam chyba byłeś i dlatego taki cwaniak !! A domy z cegły czy pustaków się nie palą ?? Bądź że normalny !!
  25.08.2010 21:13: x
mój mąż strażak ...ale on jest dzielny!!!
  25.08.2010 21:17: xxyyzz
a dlaczego najmądrzejszy strażak w jrg Oświęcim paraduje bez hełmu??
  25.08.2010 22:20: nn
bo dowódca akcji nie musi posiadać hełmu...
  25.08.2010 22:22: ADAM
DO PANA STRAŻAKA PISZESZ PAN GŁUPOTY NIE Z TEJ ZIEMI NIE PISZ PAN NIC JUŻ WIĘCEJ BO PODWAŻASZ PAN AUTORYTET STRAŻAKÓW.WYRAZY WSPÓŁCZUCIA DLA WŁAŚCICIELI POSESJI
  25.08.2010 23:15: tede
Akcja straży to była porażka zrobili sobie kontrolowany pożar bo zamiast gasić to się przyglądali..
  26.08.2010 00:06: P.
Ta o godzinie 14.33 dostała zgłoszenie przyjechała o 15.!!
Jeszcze lali w jedno miejsce cały czas ja myślę że oni do JRG to przyjmują tych za $$ a nie za siłę i rozum.
  26.08.2010 00:34: ktoś
dom był ubezpieczony. straż pożarna mogłaby sobie teraz film szkoleniowy zrobić jak się nie należy zachowywać w czasie pożaru. Samochody niesprawne, brak hydrantów, wielka powolność. Szok. Żaden dom takiego pożaru nie przetrwa choćby był z betonu niepalnego będzie do wyburzenia. Domek był uroczy ale niestety był.....
  26.08.2010 06:44: baross22
do STRAZAK chyba z takich pustaków jak ty!!!
  26.08.2010 09:09: do ktosia
uroku to ten domek miał tyle co deska klozetowa
  26.08.2010 09:13: xx
Strazak - widac, ze jestes polglowkiem... domyz drewna to przyszlosc.
  26.08.2010 11:39: tede
Widać że połowa ludzi to półgłówki zazdrościcie bo by was nigdy na taki stać nie było po pieprzycie np jak napisał DO KTOSIA że miał urok jak deska.. Nie jeden o takim domu marzy a jak wam się nie podoba to darujcie se komentarze !!
  26.08.2010 12:30: stefan
przyszłość to szklane domy - wogóle sie nie palą
  26.08.2010 12:44: totolotek
to typowe dla prania kasy,kto teraz ma na tyle kasy???no chyba nie z pracy rąk
  26.08.2010 14:55: anonim
a ty co STRAŻAK chyba zazdrościsz ludziom takiego domku..:)
Był wspaniały..:(
  26.08.2010 16:12: !wona
powiem tak... domy z drewna sa sliczne i stawianie ich nie jest niczym zlym. ale trzeba miec jeszcze dobre zabezpieczenia. slyszalam ze to przez kominek ze nie mail szyby....
  26.08.2010 16:15: greg
To nie przy ulicy Kmieckiej, a Astrów!!! Współczuje sasiada...
  26.08.2010 16:21: ja
zaś ze strażacy zle działali ludzie wstapcie do OSP zobaczcie jak tam się działa ... niewszystkie straże maja dobry sprzęt zeby szybko reagowac i gasić , a co za róznica czy by sie spalił cąły czy połowa i tak by sie nadawał tylko do rozbiórki bo byłby przelany woda ... a co straż ma z niesprawnymi hydrantami czy z ich brakiem ??? to chyab wodociagi zakładaja hydranty a nie strażacy!!
  26.08.2010 17:39: OSP.strazak
ludzie jak sie nie znacie na akcjach ktore prowadzi PSP czy tez OSP to sie nie poruszajcie tematu prowadzenia dzialan, bo najczesciej sie mylicie co do oceny sytuacji. Po 1. trudniej sie gasi konstrukcje drewniane. 2. pospiech nie sprzyja prowadzeniu akcji - napewno nie powinien nikt biegac - potem byscie ocenili ze byla panika! 3.hydranty nie naleza do strazakow tylko odpowiadaja wodociagi 4. nie wiem jak wasze jednostki ale w mojej max. to 5 min. i wyjazd pierwszego pojazdu 5. wiele innych podponktow mozna by wypiac ale 1 jest najwazniejszy
  26.08.2010 20:48: goac
wiele jest teraz domów z drewna, kto dał Ci prawo do oceniania i krytykowania?! Tak samo mozna by powiedzieć że kto widział żeby w tych czasach straz nie posiadała drabin powyżej 10 metrów i przy ratowaniu nie potrafiła dosiegnąc do 2 piętra gdzie ludzie biedni trzymali się parapetów i o mało nie zginęli. Ale juz tego rozumiem nie skrytykujesz, bo najłatwiej skrytykowac siebie, a Ty zapewne jestes świetny. gratuluje
  26.08.2010 22:44: mieskanaiec
a czemu straż niema drabin niema sprzętu to nie wina strażaków wy gapie pieprzone tylko braku kasy gmina niema na wszystko krajowe sytemy tez panstow niea patrz ile posłowie zarabiaja ale ciekawe czy ty goac kupiłes chociaz kalendarz strażacki zeby miec chociaz malutki procencik do tego sprzetyu dołożony kóry niepomaga strażakom tylko wam ludzia mieszkanca !!!!!!! więc precz od srażaków to nie ich wina ze w tym panstwie niema kasy na sprzęt dla nich na sprzet w szpitalach na sport itp !!!
  26.08.2010 22:52: vvv
ciekawi mnie tylko dlaczego straż państwowa po mimo tego że siedzi i czeka na zgłoszenie jechał pól godziny z Oświęcimia do Poręby, ochotnicza straż musi rzucić wszystko zajechać do remizy przebrać się i jedzie i jak zwykle była pierwsza a niestety że im auto padło złośliwość rzeczy martwych
  27.08.2010 00:57: slawek
WIECIE CO POPATRZCIE LUDZIE CO WY ROBICIE....ktos wybudował dom czy tez postawił. stracił go to jest tragedia a wy kłócicie sie miedzy soba jaki tu jest sens, ktos ocenia bo straz robiła to czy tamto a po co to? kazdy z nas napewno widział mecz piłkarski a zaraz po nim rozmowy w studio bo ten nie podał do tego i rysuja strzałki na tablicy. BEZSENS było mineło.

ja osobiscie straciłem zone i dziecko, i myslicie ze interesuje to kogoś...nie ale najlepiej jest powiedziec: gdybys zrobił tak a nie tak to byś nie stracił. łatwo sie mówi nie bedac na czyims miejscu.
  27.08.2010 02:52: tede
Szczerze to OSP potrafi lepiej akcje i szybciej przeprowadzić i to są ludzie którzy zbiegają się ze wsi a psp jest na miejscu a i tak późno przyjeżdżają!!
  27.08.2010 08:15: Bea
do Sławka
przyjmij moje kondolencje i wyrazy współczucia chociaż wiem ze to nic nie da. Zgadzam się z Tobą całkowicie dobrze się komentuje komuś kto nie był na miejscu i kogo całe to zajście nie dotyczy. Najlepiej się kogoś poucza a teraz wszyscy tak umieją, bo tak najłatwiej. Ludzie nauczcie się najpierw zaglądać do swojego "podwórka" i patrzcie co tam się dzieje
  27.08.2010 08:26: piromaniak
najlepiej sie pali mały domek z bali :)
  27.08.2010 09:33: paragraf
piromaniak ja bym Ci ku... ten uśmiech z buzi zgasił. Redakcja powinna przekazać IP tego internauty do KPP Oświęcim. Profilaktycznie zapukać, zapytać co miał na myśli-może trop będzie trafiony.
  27.08.2010 10:29: osw
Do znawcy tede
Co to znaczy na miejscu???Na miejscu w Oświęcimiu, zanim dojadą na wioskę musi jakiś czas upłynąć jest to 10 do 15 min, a taki domek w tym czasie... tyle po nim zostanie ,tak więc nie pierdziel dyrdymałów, co się mają teleportować na miejsce pozaru.
Zresztą jesteś niedowartościowanym borokiem z którejś OSP
  27.08.2010 11:24: PanNikt
podpalenie!! Górale się wkurzyli, że ich właściciel wywalił za picie. Poza tym dom źle zrobiony z mokrego drewna, belki się powyginały.
  27.08.2010 13:40: Zwierzak
OSP się przydaje, ale jak widzę niektórych członków z różnych jednostek to mnie normalnie ściska. Podnoszą się na duchu jak cos złego powiedzą na PSP, ale jak by były przyjęcia to zawodowej to byli by pierwsi (ale pewnie w przedbiegach by odpadli a jak nie to na psychologu bo ich iloraz wynosi około 70).
Nie da się żeby strażacy z JRG przyjechali w 2 min do pożaru w tak oddalonej wsi. Jestem pewien, że zaraz po alarmie wyjechali do minuty czasu, ale samochody pożarnicze to nie formuła jeden, nie są ani szybkie (predkość max. 90km/h ograniczenie bezpieczeństwa) oraz lekkie i zajmujące mało miejsca, trzeba sie jakoś przeciskać pomiędzy innymi uczestnikami ruchu.
Ale zamiast oczywiście komentowania pożaru i strat jak zwykle w tym portalu ocenia się i krytykuje. Powinna być zablokowana w niektórych sprawach możliwośc komentowania. Pozdrawiam
  27.08.2010 15:28: tede
Nigdy nie należałem do straży .. Oczywiście zgadzam się 10 - 15 min ale nie 30 min !!!! jakby byli do 10 min to choć część była by uratowana a psp tylko raporty potrafi spisywać !!
  27.08.2010 17:29: mieszkaniec
Fakty są takie (można sprawdzić w systemie ) zgłoszenie JRG otrzymało o 14.33 na miejscu byli o 14.47 to jest po 14 minutach. Niech ktoś przejedzie tą trasą o tej godzinie i sobie potwierdzi. Wcale nie bronię JRG tylko niektórym a zwłaszcza pokrzywdzonym przez ogień chcę coś udowodnić
  27.08.2010 18:02: ktosik
Ale OSP Poręba i Włosienica przyjechały do 5 min wiec chociaż z nich powinniście być dumni
  27.08.2010 18:58: ....
w 5 10 20 minut ciagle to tu piszecie jestesm strażakiem w osp ostatnio jechalismy do akcji na sygnałach połowa samochodów nawet nieusuneła sie nam z drogi jeden nawet na skrzyzowaniu sie nam wepchał wiec jak straż ma szybciej dojeżdzac jak uczestnicy ruchu maja w dupie to ze jedzie pojazd uprzywilejowany , zaden kierowca samochodem który nienalerzy do niego tylko do straży gmniny czy państwa niepojedzie bardzo szybko jak inni ludzie mu to utrudniaja po mimo tego ze jest uprzywilejowany on niebedzie puzniej płacił przez uczestkików ruchu drogowego 300 tys za naprawe albo nowe auto z własnej kieszeni bo jakiś debil niezjechał mu z drogi
  27.08.2010 21:18: tede
Nie co do minuty.. 14.33 było zgłoszenie ok 14.43 dopiero straż zawodowa włączyła alarm w osp Poręba W. A i tk poręba była pierwsza!!! Później dojechała osp Włosienica a zawodowa później także nie brońcie straży zawodowej bo już 2 raz się przekonałem że nie potrafią więcej niż ochotnicza !! Jak były wichury i ochotnicy usuwali drzewa a pomagali im zwykli ludzie ze swoimi piłami żeby szybko drzewo usunąć to zawodowa napisała raport że nie uprawnieni ścinali drzewo !! To jest normalne?? Ludzie chcą pomóc a tu im jeszcze kłopoty wynikły.. Prawda co do wodociągów że nie postawili hydrantu.. Ale to nie wymówka bo zamiast patrzeć mogli od razu gasić wodą ze zbiorników zamiast czekać na podłączenie z hydrantu oddalonego o 300m !! Nie jestem znawcą ale mówię jak było bo byłem naocznym świadkiem !!
  28.08.2010 00:13: OSP STRAŻAK 2
nawet jak by byli wcesniej to i tak nasza wina bo to my przy tym sudme poty wylewamy a drugi stoi i obserwuje jak tu strazaka zdeptac z błotem bo to oni maja wszystrko sprawdzic a jak zgłosisz uszkodzony hydrant to ty go zepsułeś. kazdy kto jest w OSP wie o co chodzi nigdy nie usłyszymy dziekuje tylko zawsze czemu tak późno
  28.08.2010 11:13: denis
okropnie komentujecie jak byście stracili dorobek całego życia to by była inna rozmowa . a co do strażaków to byli na czas i moim zdaniem powinni tego budynku nie gasic tylko pilnowac żeby coś innego się nie zapaliło.ponieważ i tak trzeba to będzie rozebrac do fundamentu a drzewo i tak nie jest do użytku .
  28.08.2010 11:17: :(:(:
Ochh i dalej będą musieli gnieść się w mieszkaniu 3 pokojowym w 7 :(
współczuję. A dopiero co mieliśmy jechać urządzić tam ognisko :|
  28.08.2010 13:54: mieszkaniec
zgłoszenie 14.33 na miejscu 14.47 niech sobie ktoś w ciągu 14 minut przejedzie trasą z JRG do Poręby pozdrawiam krzykaczy nie bronię JRG a wy napewno jesteście rodziną poszkodowanego
  28.08.2010 18:13: inz gamoń
współczuję
  28.08.2010 22:25: miekszanka
Ludzie ja się Ciesze z tego, ze mamy takie wyposazone i wyksztalcone jednostki jak OSP Poreba Wielka czy OSP Wlosienica. To sa najlepiej przeszkolone jednostki i Ci ludzie zawsze sa na miejscu , nigdy nie odmawiaja nikomu pomocy, tylko walcza o to, by niesc komus dobro. A to jacy sa, to pokazali przy tym pozarze. Pokazali sie pierwsi. Pierwsze OSP Poreba Wielka a potem OSP Wlosienica. Dziekujmy Bogu, za to, ze mamy OSP Poreba Wielka i OSP Wlosienica. Dziekujemy Wam za to druhowie, bo Wy to robicie to Wy to kochacie ....a nie dla pieniedzy........Jeszzce raz Wielkie Dzieki.
  28.08.2010 22:27: ***
(komentarz usunięty przez Admina)
  29.08.2010 23:30: .......
Do strazaka: no w tych czasach wileu ludzi stawia z pustakow bo straz nie potrafi przyjechac nigdy na czas. Nie wiem wg ja mozesz podpisywac sie strazak,jesli zgloszenie bylo 14:33 to z Oświęcimia straz powinna byc po 10min a nie o 30.
  30.08.2010 01:05: tede
Szczerze to jestem zawsze pełen podziwu dla osp każdego ponieważ to są zwykli ludzie i wykonują swoją prace dobrze. A z psp jest różnie .. I wcale nie mam pretensji ale zawodowcy powinni traktować poważnie swoją pracę a nie jak kolejny dzień w pracy ..
  30.08.2010 08:18: Sąsiad
Ale jak właściciel domu i jego brat patrzyli na drodze jak dom się pali zamiast sami gasić to czekali na straż!!!
  30.08.2010 09:40: .......
Podobno dom spłonął z przyczyn kominka ktory został tam umieszczony a nie był w planie domu...Ludzie sprzedali mieszkanie i mieli sie z niego wyprowadzić do końca roku i wprowadzić do nowego domu niestety sie nie udało.. zostali z niczym.., bardzo przykre..Współczycia dla nich ;-(
  30.08.2010 17:53: izka
wow.wlasnie wczoraj sie zastanawialam cemu taki czarny??
  30.08.2010 19:10: tede
Do sąsiada : A jak go mieli gasić czym ?? jak ogień nagle się rozprzestrzenił??
  30.08.2010 19:43: pirotechnik
w takich domach obwiązkowo powinna być gaśnica
  31.08.2010 12:28: 4you
Pirotechnik a co ty myślisz że gaśnicy nie mieli i co taką gaśnicą zrobisz??!! To tak jak byś sobie ognisko rozpalił i lał na niego sikając aby go ugaśić... płomienie miały wysokość 15m to weź gaśnice i podejdź do tego domu... nie byłeś na miejscu, więc nie opowiadaj takich głupot...
  31.08.2010 13:40: Sąsiad
Do tede:
Po pierwsze gaśnicą (jak nie ma w domu mieli na podwórku 2 samochody), po drugie wodę mieli już dawno podłączoną wąż ogrodowy w domu dużo nie trzeba. Ale niestety ludzie z miasta nie potrafią sami ugasić pożaru tylko muszą na straż czekać!!!
  31.08.2010 15:44: tede
Były 2 gaśnice a z węża ogrodowego na poddasze na pewno dostaniesz !! A gaśnice samochodową to możesz gdzieś sobie wsadzić jak nią nawet auta nie raz zgasić się nie da !!
  02.09.2010 13:44: jula
mieli ten dom ubezpieczony jago wlascicielka mowila ze jak dostanie odszkodowanie to bedzie drugi taki sam budowac!!!
  23.09.2010 15:35:
zawodowcy a bez wody pojechali

 Puls Oświęcimia oraz Wieści z Ratusza już na antenie » OŚWIĘCIM. Puls Oświęcimia oraz Wieści z Ratusza już na antenie
 
 Walentynki z psami 2012 » KRAKÓW. Walentynki z psami 2012
 
 Otwarto ogrzewalnię » KĘTY. Otwarto ogrzewalnię
 


» Wygraj zaproszenie na koncert PATSY GAMBLE BAND
» Film "Świadectwo" wygraj zaproszenie
» KOMUNIKAT


» O spojrzeniu na Polskę i świat, w mijającym 2010 roku
» Szczodrość waszych serc
» Skandal, że nie wiemy!


» Internetowa anonimowość
» Depresja to choroba, a chorobę można wyleczyć
» Historyk z pasją


» Nie dokarmiajmy łabędzi!
» Wpadłeś w dziurę i uszkodziłeś samochód? Walcz o odszkodowanie!
» Poobrywane plakaty wokół słupów ogłoszeniowych


» POWIAT. Zarządcy muszą pamiętać o odśnieżaniu dachów i usuwaniu sopli
» POWIAT. Wyłudzała na WNUCZKA grozi jej do 8 lat pozbawienia wolności.
» OŚWIĘCIM. Siłą zabrał telefon komórkowy



| O portalu || Nasze logo || Piszą o nas || Reklama || Patronat medialny || Praca || Kontakt |
Projekt i wykonanie F.H.U.Profit Poprawny CSS!
www.oswiecimskie24.pl - Twój portal regionalny
Strona wygenerowana w 0.333 sek.