BOBREK-OŚWIĘCIM. Czy największa inwestycja drogowa w mieście ograniczy korki?

13 marca 2018 Autor: red
Fot. Szymon Chabior

Fot. Szymon Chabior

Od piątkowego popołudnia można już bez przeszkód poruszać się po obwodnicy północnej Oświęcimia. Inwestycja o długości blisko 5 km kosztowała 105 mln zł. Ma się przyczynić do poprawy dostępności komunikacyjnej Oświęcimia i skrócić korki w samym mieście.

Po dwóch latach prac, nowa obwodnica miasta wraz z pierwszym mostem na Wiśle jest wreszcie przejezdna. Ojcowie tego sukcesu jak jeden mąż stawili się na uroczystym przecięciu wstęgi. O samej inwestycji, niezależnie od opcji politycznej, wyrażali się wyłącznie pozytywnie.

Nowa trasa liczy blisko 5 km. Zaczyna się od ronda na skrzyżowaniu ul. Chemików i ul. Fabrycznej w Oświęcimiu i prowadzi do drogi wojewódzkiej nr 933 w Bobrku.

- Północna obwodnica Oświęcimia to kolejna z kluczowych tras, jaka powstała w Małopolsce w ciągu ostatnich kilku lat. Do końca 2023 roku uda się nam dokończyć 14 obejść małopolskich miast. Oprócz Oświęcimia, będą to m. in. obwodnice Wolbromia, Gdowa, Babic, Miechowa czy Zatora - powiedział obecny na uroczystości marszałek województwa Jacek Krupa.

Prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut powiedział, że ta inwestycja to także ogromna szansa na rozwój miasta.

- To historyczna i największa inwestycja drogowa w mieście, obejmująca również budowę mostu na Wiśle. Obwodnica ułatwi dojazd do strefy gospodarczej, co sprzyjać będzie rozwojowi naszego miasta. Jednak przede wszystkim droga będzie służyć mieszkańcom Oświęcimia i ziemi oświęcimskiej. Oświęcim staje się dzięki temu coraz ważniejszym ośrodkiem w Małopolsce - stwierdził prezydent Chwierut.

Nowa droga ułatwi dojazd do firmy Synthos i strefy gospodarczej.

- Ruch tranzytowy pojedzie przez obwodnicę, a kierowcom będzie łatwiej jeździć w Oświęcimiu. Skróci się też droga do Krakowa i na Śląsk - informuje oświęcimski magistrat.

Budowa północnej obwodnicy kosztowała ponad 104 mln zł – ponad 87 mln zł pochodziło z UE, resztę dołożyło Województwo Małopolskie i lokalne samorządy, w tym: miasto Oświęcim, gmina Chełmek i powiat oświęcimski.

Jadący całą długością północnej obwodnicy kierowcy muszą przejechać przez 5 rond, estakadę na Wiśle i nad torami kolejowymi. W większości obwodnica jest jednojezdniowa – wyjątkiem jest tylko odcinek na ul. Chemików w Oświęcimiu, gdzie wytyczono dwie jezdnie.


Dodaj komentarz

Agencja Medialna Oswiecimskie24.pl informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych w komentarzach, zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, listów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety. Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Creative Company Szymon Chabior, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Złotych Kłosów 78/5, NIP: 5492155460, w celu obsługi komentarza użytkownika. Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu odwołania zgody. Mam prawo żądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Wojajczyk, 20.03.2018 21:49
Inwestycja bardzo dobra. Poprawi całą okoliczną infrastrukturę. Szczególnie dojazd do strefy gospodarczej i Synthos. Takie udogodnienie powinno dać impuls do dalszego rozwoju okolicznych firm, a to przełoży się na większe wpływy w mieście. Inwestycje w infrastrukturę są zawsze ważne, a te które wpływają na rozwój okolicznych firm i przyczyniają się do poprawy bytu mieszkańców są szczególnie cenne. Nie ma co narzekać tylko cieszyć się z kolejnej, dobrej inwestycji.
Pozytyw 81, 14.03.2018 12:03
Dla mnie super skrót. Fajnie ze pomysleli tez o chodniku. Mozna jechac na rowerze isc na spacer. Swietna inwestycja. I NIE NARZEKAJCIE ZE RONDO ZE TO ZE TAMTO. JAK SIE W OSWIECIMIU NIE PODOBA TO WON! KRAKOW ALBO WARSZAWA MAJA WSZYTKO. PIEPSZONY NARZEKAJACY NAROD... BOOOŻEEEEEE....
Maus, 13.03.2018 18:37
A jak sie mają ludzie z roboty włączyć do ruchu, JAK PO PRACY WYJECHAĆ ??
maro, 13.03.2018 15:39
Dopóki nie będzie jeszcze jednego mostu na Sole nic tutaj nie pomoże w większym stopniu. Zamiast durnej kładki na Kamieniec z Kolbego należy zrobić most choćby tylko dla osobówek i wtedy korki znikną. Ta obwodnica trochę pomoże, ale bardzo niewiele.
Witam , 13.03.2018 14:47
I jeszcze nie wiem, po co to rondo na Dworach? Zamiast zrobić koło Multimedu. Na Dworach wystarczyłby wiadukt aby ta ulica była przejezdna, tak jak dotychczas.
Jakim , 13.03.2018 14:42
Korki są bo ludzie nie umieją jeździć. Są dwa pasy, zamiast jechać dwoma na zamek, to oczywiście wszyscy jednym. Jeżeli wyjedziesz na drugi pas to od razu jesteś w oczach innych cwaniakiem i specjalnie nie chcą cię wpuścić. Tyle się o tym trąbi, filmiki o januszach-szeryfach i dalej to samo.
Miki, 13.03.2018 12:01
Niestety ale projektanci tej trasy do prymusów w szkole nie należeli. Miejsca tyle a rondo na wysokości starej bramy B Synthosu takie małe. Wystarczyło zrobić to rondo jako duże, dwupasmowe i z pięcioma wyjazdami (osobno na Dwory i Synthos) i już byłoby zupełnie inaczej. Teraz z każdej strony korek, szczególnie po 15.00