GMINA OŚWIĘCIM. Guzik prawda, że odchodzi. Prezes Zakładu Komunalnego zmienił zdanie i... zostaje!

11 października 2016 Autor: raflor

Miał odejść z końcem września, ale zmienił zdanie. Andrzej Guzik nadal jest prezesem Zakładu Komunalnego Gminy Oświęcim z siedzibą w Brzezince. Czy tylko dlatego, że nie znaleziono nikogo na jego miejsce?

Nowy-stary prezes ZKGO Andrzej Guzik. Fot. ARC/UG Oświęcim

Nowy-stary prezes ZKGO Andrzej Guzik. Fot. ARC/UG Oświęcim

Końcem czerwca Andrzej Guzik oznajmił, że rezygnuje z dalszego kierowania ZKGO. Ogłoszony w lipcu konkurs na to stanowisko nie został rozstrzygnięty. Co prawda zgłosiło się dwóch kandydatów, ale nie spełnili kryteriów określonych przez radę nadzorczą spółki. (Patrz TUTAJ i TUTAJ)

Na kolejny konkurs już się nie zdecydowano. Tymczasem pod koniec września nastąpił nieoczekiwany zwrot akcji. Dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że Andrzej Guzik zmienił zdanie i zostaje.

Zapytaliśmy zatem pana Andrzeja, co (lub kto) skłoniło do zmiany pierwotnej decyzji?

- Zmieniły się moje wcześniejsze plany osobiste - odpowiedział lakonicznie nowy-stary prezes.

Być może wpływ na zmianę decyzji miał fakt, że 1 października spółka przejęła od OKSiR-u zarządzanie parkingiem przy Centrum Obsługi Turystów w Brzezince, w pobliżu byłego obozu zagłady Birkenau. To przysłowiowa kura znosząca złote jajka.

Zakład Komunalny Gminy Oświęcim został powołany aktem założycielskim 28 września 2015 r. „celem realizacji zadań gminy w zakresie zaspakajania zbiorowych potrzeb jej mieszkańców”. Przekładając to na język zrozumiały dla wszystkich, ZKGO zajmuje się m.in. utrzymaniem czystości na terenie gminy, w tym wywozem nieczystości płynnych, koszeniem poboczy dróg, usuwaniem śniegu z dróg itd.

ZKGO jest także odpowiedzialny za budowę nowej szkoły w Porębie Wielkiej. Placówka ma być gotowa latem 2018 r. Przetarg na budowę wygrała spółka Berger Bau Polska. Postawi ją za 6,5 mln zł. Była to najtańsza spośród kilkunastu zgłoszonych ofert.

- Kiedy ruszy budowa placówki? - zapytaliśmy prezesa Guzika.

- Umowa z wykonawcą została podpisana. Obecnie trwa projektowanie. Przekazanie placu budowy powinno nastąpić do końca tego roku, a roboty budowlane powinny się rozpocząć początkiem 2017 r,, jak pozwolą na to warunki pogodowe - zdradził nam szef gminnej spółki.

Zakład Komunalny Gminy Oświęcim w ostatnim czasie został dokapitalizowany. Radni jednogłośnie zdecydowali o przekazaniu na rzecz spółki 25-arowej działki przy ul. Edukacyjnej w Rajsku. Na tym terenie ma powstać baza zakładu.

Wedle wstępnej koncepcji, oprócz garaży ma zostać wzniesiony budynek socjalny dla załogi, wiata na materiały sypkie, plac manewrowy. Całość opiewa na kwotę ok. 1,5 mln zł. Dużo, dlatego, jak stwierdził pan prezes, trzeba będzie realizować tę inwestycję etapami, bo na razie na bazę zaplanowano pół miliona złotych. W I etapie, do połowy przyszłego roku, miałyby powstać garaże i plac manewrowy.

Niewykluczone, że spółka zaadaptuje na swoje potrzeby (biura, szatnie) wolne pomieszczenia w budynku, w którym mieści się m.in. Zespół Edukacyjno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli Gminnych w Rajsku (Od 1 listopada ZEASiPG zmieni nazwę na Samorządowe Centrum Usług Wspólnych Gminy Oświęcim - przyp aut.).

Z myślą o bazie spółki prezes ZGKO brał pod uwagę także inne lokalizacje.

- Miałem do wyboru jeszcze trzy inne miejsca. Na Kamieńcu za 1,5 mln zł (miasto Oświęcim), teren Transchemii (też miasto), oraz po b. papowni w Brzezince (hala z lat 80. i parterowy barak) - za 1 mln zł - powiedział na sesji.

W opinii wójta Alberta Bartosza teren w Rajsku jest optymalny na bazę ZKGO.

- Charakter działalności spółki odpowiada miejscu. W bezpośrednim sąsiedztwie, czyli na terenie dawnej fabryki domów jest już prowadzona działalność o charakterze uciążliwym. Działalność naszej spółki nie będzie od niej odbiegać - oznajmił wójt radnym, dodając że z Rajska jest relatywnie blisko do każdej z pozostałych miejscowości w Gminie Oświęcim.

Spółka ma duże potrzeby. Oprócz budowy wspomnianej bazy, potrzebuje pokaźnych środków na zakup sprzętu.

W 2017 roku planuje wykup użytkowanego już ciągnika (ok. 120 tys. zł), a jeszcze w tym roku nabycie pługu i dwóch posypywarek do zimowego utrzymania dróg (za ok. 30 tys. zł). Zdaniem prezesa Guzika konieczny będzie ponadto zakup śmieciarki i ciężarówki do odbioru odpadów segregowanych.

Zobacz także


Dodaj komentarz

Agencja Medialna Oswiecimskie24.pl informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych w komentarzach, zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, listów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety. Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Creative Company Szymon Chabior, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Złotych Kłosów 78/5, NIP: 5492155460, w celu obsługi komentarza użytkownika. Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu odwołania zgody. Mam prawo żądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
yjg, 11.10.2016 18:44
Czy te mityczne 6 tysięcy brutto, które za dyrektorowanie obiecał Wójt poszło w górę? Redakcja powinna sprawdzić :)