INWESTYCJA. Wójt Cuber: Budowa kopalni na dobrej drodze

21 marca 2014 Autor: plin

Ponad półtora miliarda złotych - tyle ma kosztować budowa kopalni w Przeciszowie. Inwestycja ma ruszyć w 2015 roku. - Na razie wszystko idzie w dobrym kierunku - mówi wójt gminy Przeciszów Bogdan Cuber.

Zarząd firmy Kopex sprawia wrażenie zdeterminowanego, by kopalnię wybudować

Zarząd firmy Kopex sprawia wrażenie zdeterminowanego, by kopalnię wybudować

Co wiadomo o tej planowanej inwestycji? Koszt budowy kopalni to ponad półtora miliarda złotych. Ma to być pierwsza w Polsce kopalnia węgla kamiennego wykorzystująca, zamiast tradycyjnych pionowych szybów, wyrobiska pochyłe - upadowe. Kopalnia ma zostać wybudowana na terenie trzech gmin: Przeciszów, Polanka Wielka, Oświęcim. Obszar całego złoża - ok. 42 km kw. Szacuje się, że w pięciu pokładach znajduje się ok. 100 milionów ton węgla. Przewidywana dziś głębokość eksploatacji to 250-650 m.

Kim jest inwestor? Grupa Kopex jest producentem maszyn i urządzeń dla górnictwa węgla kamiennego. Prowadzi interesy na całym świecie. Zajmuje się też m.in. specjalistycznymi usługami dla górnictwa, w tym drążeniem szybów i chodników, budują też kopalnie „pod klucz”. Siedziba firmy – w Katowicach.

Projekt budowy kopalni w listopadzie ub. roku pozytywnie zaopiniowała Rada Nadzorcza Kopex SA. Zarząd firmy liczy, że budowa rozpocznie się w przyszłym roku. Pierwszy urobek miałby trafić na powierzchnię w roku 2018. Atutem tego przedsięwzięcia mają być niskie koszty wydobycia i dobra jakość węgla. Kopalnia ma funkcjonować przez ok. 30 lat. – W kopalni znajdzie pracę ok. 1050 osób – większość będzie pracownikami kopalni, ale Kopex planuje również współpracę z firmami zewnętrznymi - mówią w Kopeksie.

„Nie planujemy eksploatacji pokładów węgla pod obiektami użyteczności publicznej ani pod budynkami mieszkalnymi. Dzięki temu spółka liczy na zminimalizowanie ryzyka powstania szkód górniczych oraz odszkodowań z nimi związanych” - jak zapewnia Kopex.

Od początku całe przedsięwzięcie pilotuje wójt Przeciszowa Bogdan Cuber. - Na razie wszystko idzie w dobrym kierunku. W tym roku czekają nas w gminie prace nad studium uwarunkowań i planem zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli zostaną one uchwalone, będzie to jeden z kroków, otwierających firmie Kopex drogę do występowania w roku przyszłym o koncesję na wydobycie – mówi wójt Bogdan Cuber.

Z budową kopalni wiążą się nadzieje, że stanie się ona kołem zamachowym gospodarki w regionie. - W tej inwestycji szczególnie ważne jest to, że powstanie wiele nowych miejsc pracy. Młodzi ludzie nie będą musieli wyjeżdżać, a ten proces cały czas przecież obserwujemy. Musi powstać zakład pracy. Nie ma innej możliwości. Trzeba stworzyć miejsca pracy. Jeżeli nie przeszkodzi nam jakiś kryzys, te zamierzenia powinny zostać zrealizowane. Obecnie wszystko wskazuje na to, że kopalnia powstanie - dodaje Bogdan Cuber.

Zobacz także


Dodaj komentarz

Agencja Medialna Oswiecimskie24.pl informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych w komentarzach, zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, listów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety. Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Creative Company Szymon Chabior, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Złotych Kłosów 78/5, NIP: 5492155460, w celu obsługi komentarza użytkownika. Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu odwołania zgody. Mam prawo żądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
mieszkaniec przeciszowa , 07.12.2014 11:48
To są tylko fałszywe obietnice inwestorów że nie dojdzie do szkód gó
iczych pod waszymi domami po to żeby uśpić waszą czujność i rozpocząć budowę kopalni. Gdyby tak było wspaniale to przy innych kopalniach nie byłoby szkód gó
iczych. Osobiście widziałem wiele domów, w których powstały szkody gó
icze i można tylko współczuć ich właścicielom, że mieszkają na takim terenie. Węgiel wydobywa się tam gdzie znajdują się złoża i nikt nie weźmie pod uwagę Waszych budynków mieszkalnych, które stanowią dla większości dorobek życia. Nie wiem czy wtedy będzie można cieszyć się z pracy na kopalni i bycia właścicielem walącego domu. Zarówno stare i nowe budynki w Przeciszowie i sąsiednich miejscowościach zupełnie nie są przystosowane do szkód gó
iczych.
do mieszkancow, 25.03.2014 18:03
Jeśli kopalnia powstanie to teren się będzie zapadał a domy będą pękać, krzywić się itd. Osiadanie a co za tym idzie obniżanie się terenu jest nie do zatrzymania przez człowieka. Nie dysponujemy także narzędziami, które potrafiłyby obliczyć o ile ostatecznie obniży się teren po eksploatacji kopalni, tak więc niestety ale jeśli zgodzimy się na tą kopalnię to sami później będziemy płakać!!!
mieszkanka Przeciszowa, 25.03.2014 17:59
Poczytajcie troszkę, jest mnóstwo artykułów na ten temat. Np. " Negatywne skutki eksploatacji węgla są nieuchronne, kto twierdzi inaczej - nie mówi prawdy." "Największym utrapieniem Śląska i Zagłębia są tzw. płytkie zroby, czyli puste miejsca po eksploatacji kopalin prowadzonej blisko powierzchni ziemi nie głębiej niż do 80 m. Siemianowice gdzie przed tygodniem powstało przed blokiem zapadlisko o głębokości czterech i średnicy dziesięciu metrów jest tego modelowym przykładem." Na dobrą sprawę niemal cały Śląsk i Zagłębie to wielkie kretowisko, w którym zapadliska, leje i szczeliny będą się ujawniać jeszcze przez wiele lat, bo przecież eksploatacja gó
icza trwa nieprzerwanie dwa wieki - mówi dr inż. Lucjan Muszyński z GIG. Zdaniem prezydenta Siemianowic Jacka Guzego, niemal całe miasto jest zagrożone występowaniem osuwisk i zapadlisk. - Najgorsze, że do takich kryzysowych sytuacji jak przy ul. PCK może dojść na dowolnym osiedlu - mówi. A wcześniej zdarzały się prawdziwe tragedie. Mieszkańcy pamiętają, jak sześć lat temu u zbiegu ulic Mysłowickiej i Kolejowej powstała wyrwa, porównywalna z tą sprzed tygodnia. Najtragiczniejsza w skutkach była katastrofa, do jakiej doszło 8 lutego 1981 roku. Cztery osoby zginęły, kiedy runęła kamienica przy ul. Sobieskiego. itd itd więc gdzieś mam te stanowiska pracy, wolę dojeżdzać do pracy kilkadziesiąt kilometrów niż remontować dom!!!
zorientowany, 24.03.2014 12:58
@do wojta i radnych Z tego co pamiętam, we wszystkich sołectwach na zebraniach wiejskich wójt informował o skutkach wybudowania kopalni i to mieszkańcy na tychże zebraniach opowiedzieli się w większości za jej budową. Jeżeli chodzi o skutki dla środowiska, to przy takiej inwestycji na pewno będzie przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko. Ale jak zwykle wypowiadają się wszyscy zorientowani - ci co na te zebrania nie chodzą, bo się d**y nie chce ruszyć od komputera, a potem wypisują bzdury...
z gminy, 24.03.2014 10:56
W nagrodę za planowaną inwestycję. Wybierzmy Pana Cuber na wójta Gminy Oświęcim.To właściwy CZŁOWIEK NA WŁAŚCIWYM MIEJSCU.
Paweł, 24.03.2014 10:33
Wszyscy tak straszą tą kopalnią a jakoś niewidze choć codzień przejeżdżam przez Bieruń i okolice żeby budynki były zapadnięte pod ziemię bloki również. Wiadomo że szkody jakieś będą i tego nieda się uniknąć ale znów wasze opisy to bardziej przypominają apokalipse niż budowę kopalni... Zresztą ciekawy mnie wiek wypowiadających się, bo dla mnie 30-sto latka póki co liczy się to by można było znaleźć pracę w okolicy i zamiast wspierać inne gminy lepiej niech te pieniądze zostaną u nas...
przeciszowianin, 23.03.2014 22:13
nie chcemy kopalni w przeciszowie !!!
edek z podlesia, 23.03.2014 18:51
ja pale w piecu tylko starymi gumniakami
mieszkaniec , 23.03.2014 14:32
to nie ciemnota ludzi a wrecz przeciwnie!!! nie oszukujmy sie szkody beda i to ogromne i najbardziej ucierpia na tym mieszkancy gminy. I wcale to nie jest super inwestycja bo wiecej wydamy na remonty domow a pracy jak juz ktos wpomnial nie dostaniemy my tylko doswiadczeni go
icy a wlascicieli kopalni nie beda sie przejmowac naszymi walacymi sie gospodarstwami!!! dlatego kopalni mowimy stanowcze NIE!!!
Baca, 23.03.2014 11:31
KOPALNI MÓWIMY STANOWCZE TAK ! TAK !!!! Ciemnota ludzi w Polsce nie zna granic to super inwestycja dla regionu tak trzymać budować kopalnie.
Czytający, 23.03.2014 05:33
Dewastacja terenu będzie duża bo być musi.Cały teren będzie osiadał.Woda w studniach będzie stopniowo zanikać,stawy też ucierpią(patrz gmina Brzeszcze),ale najgorsze jest to że najbardzij ucierpią budynki.Na terenach gó
iczych można budować domy ale w odpowiedniej technologi.Musi być odpowiednie zbrojenie(kosztowne).A w Przeciszowie jest dużo budynków starszych,które bardzo szybko dokonają żywota.Zresztą nowe też długo nie postoją bez napraw i remontów bo te wszystkie zabudowania nie mają solidnie(zgodni z wymogami na terenach gó
iczych)zazbrojonych fundamentów i stropów.Szkoda mi mieszkańców Przeciszowa.Myslicie,że będą miejsca pracy.Tak będą,tylko ilu z Was tam się dostanie.Przecież w Przeciszowie nie mieszkają sami doświadczeni gó
icy ,którzy będa brani do pracy w każdej ilości.Będą zamiejscowi,bo być muszą,którzy odwalą zmianę i pojadą do domu.Tak jest w Brzeszczach,na Piaście,na Ziemowicie itd.Ich Wasze problemy ze szkodami gó
iczymi nie będą obchodziły,Wy zostaniecie z nimi sami.Nie chcę aby ktoś pomyślał że jestem przeciwnikiem kopalń.Nie nie jestem.Chcę tylko aby decyzja o budowie następnej kopalni była głeboko przemyślana i przedyskutowana.Bo często się tak dziwnie dzieje,że najpierw robimy apotem myślimy.Pozdrawiam.
@heniek, 22.03.2014 23:05
Magister historii?za kury i kaczki !A z go
ictwem to nie mial do czynienia !!
J@cek, 22.03.2014 21:38
kjopek: ludzie najpierw przestaną palić śmieciami, >>plastykami>studio
Łukasz, 22.03.2014 17:07
1) Mit dopłacania do kopalń istnieje, bo jest to lobbowane w mediach i wciskane dość skutecznie. Przykład: "bankrut" KWSA w 2013 wpłacił z samych podatków jako firma 1,5mld do kasy państwa, a został "dotowany" na 300mln. I każda z osób usłyszy w mediach o 300mln, a nie o wpłaconych 1,5mld. 2)Większość narzeka, że nie ma pracy. Jeżeli będzie nadal podejście, że lepiej dać prace ukraińcowi, rosjaninowi czy kazachowi to się proszę nie być zaskoczonym wysokim bezrobociem. Przypominam: jedno miejsce pracy w kopalni generuje 4-5 w gospodarce. O bezpieczeństwie energetycznym nie będę już wspominał.... 3) Czy się komuś podoba czy nie, na razie kraju nie stać na droższą energie. Węgiel jest to najtańszy surowiec do produkcji energii elektrycznej. Przypominam ogromnych podatkach: vat, akcyza jak również opłaty emisji CO2.
szczaw z mirabelkami, 22.03.2014 14:37
Gdyby węgiel sprowadzano z Ukrainy i nie dopłacano do kopalń, to by było osiem miliardów rocznie więcej w budżecie
mądrala, 22.03.2014 14:30
Kto jest za tym aby nie budować kopalni, niech kupuje węgiel za 1000zł/t (bo tyle może kosztować jak sie kopalnie pozamyka) lub niech się już przestawi na gaz? drewno? śmieci? krowie placki? albo spróbuje całą zimę bez węgla wytrzymać. Brak konkurencji prowadzi do zmowy cenowej , itp. praktykom. Opamiętajcie się bo jak byśmy każdy zakład za zanieczyszczenia , odpady ,szkody, zamykać chcieli to gdzie byście chcieli pracować??????? W urzędach? Ha ha już przepełnione 300%
mieszkaniec, 22.03.2014 14:18
Nie chcemy kopalni, niech ktoś się wreszcie zastanowi nad skutkami tej decyzji! zniszczycie gmine, zniszczycie dorobek zycia wielu ludzi !!!
nie, 22.03.2014 14:17
KOPALNI MÓWIMY NIE NIE NIE !!!
mieszkaniec, 22.03.2014 12:56
Do "kjopek" Jak zostanie przedstawione do wiadomości jakieś w miarę realne studio uwarunkowań i analizę wpływu na środowisko to może uwierzę, że nie ma ze strony kopalni zagrożenia. Swoją drogą ciekaw jestem gdzie są w tym momencie organizacje "zielonych". Według mnie może wystąpić realne zagrożenie dla środowiska naturalnego w całej Gminie Przeciszów jak i w okolicznych gminach. Jest tak powiedzenie, że to my pożyczamy ziemi do życia od przyszłych pokoleń. Może jeszcze nie jest za późno aby się zastanowić głębiej nad tym tematem. Polecam zainteresowanym wycieczkę na Wolę i zobaczcie jak wygląda miejscowość, w której zamknięto kopalnię. Uwierzcie, że na dzień dzisiejszy mamy w rękach skarb, którego inni mogą nam tylko pozazdrościć. Swoją drogą jak słucham opinii ludzi spoza Przeciszowa uważają, że patrząc na wygląd naszej wioski nie widać aby miejscowym brakowało środków do życia. Uważam, że w gminie potrzeba racjonalnej dyskusji między władzami i mieszkańcami. Trzeba uczciwie przedstawić wszystkie za i przeciw i dopiero wtedy zdecydować o dalszych krokach. Pozdrawiam.
ccc, 22.03.2014 11:49
??? węgiel z Ukrainy już teraz podobno jest tańszy, a mówi się o zniesieniu ceł również na ich węgiel, za parę miesięcy więcej się wyjaśni
Heniek, 22.03.2014 10:55
@mela: Ten wójt jest magistrem historii z wielkim doświadczeniem w polityce oraz w zarządzaniu. Nie jestem fanem SLD, bo to sprzedawczyki, ale na Wójta Gminy Przeciszów Tylko Bogdan Cuber
..........., 22.03.2014 08:37
Jedyne wyjście NIE SPRZEDAWAĆ ZIEMI !
polanin, 22.03.2014 07:59
pamiętajcie o tym, że kopalnia nie będzie państwowa ale prywatny - tym sposobem Kopex zadba o rentowność i nie liczcie na zarobki taki jak np. na Piaście oraz na 13stki, barbórki, kartki i nie wiadomo co jeszcze - rejon wspaniały bo z dużym bezrobociem to i tania siła robocza się znajdzie, a na spotkaniu w Polance któryś Pan z Kopexu dał do zrozumienia, że emeryt też człowiek i nie zdziwiłbym się, jak pracę zabiorą młodzi, emerytowani gó
icy .....
adolf, 22.03.2014 04:32
Budować nie patrzeć na mieszkańców temu komu sie nie podoba to przesiedzi najlepiej gdzieś na wschód tam będą wolni od szkód gó
iczych .
do wojta i radnych , 21.03.2014 23:43
zgadzam sie!!! powinno sie odbyc referendum!!! powinno sie odbyc spotkanie informujace o negatywnych stronach otwarcia kopalni!!! Oby nie otworzyli tej kopalni!!! a i mam nadzieje ze radni wojt I osoby ktore maja wplyw na ta decyzje przejrzaly na oczy i wycofali sie z tej inwestycji!!! zator nie chcial kopalni bo wiedzial czym to grozi!!!
mela , 21.03.2014 21:51
Wszystkie stawy rybne w okolicy po 5 do 7 lat beda bez wody !!!A KARP ZATORSKI gdzie ?Czy ten wojt ma skonczona jakas szkole?Bo wydaje sie ze chce tylko zablysnac w mediach !No coz tepota nie zna granic.
kjopek, 21.03.2014 21:47
@PYTANIE RETORYCZNE Unia odchodzi od węgla, zaś Niemcy na potęgę planują rozbudowę kopalni odkrywkowych węgla brunatnego. @mieszkaniec Ujęcia wody pitnej, dostarczanej ze studni głębinowych są objęte filarem ochronnym. Co do zakazu palenia węglem - niech ludzie najpierw przestaną palić śmieciami, plastykami i innymi rzeczami, wtedy zobaczymy jak wygląda zanieczyszczenie środowiska. Ponadto piece także ulegają zmianom, ograniczana jest emisja pyłów do środowiska.
Ośw. Prawica, 21.03.2014 21:43
W rządowej strategii energetycznej jest założenie o odejściu od energetyki opartej na węglu, w wielu miastach Polski wprowadza się zakazy ogrzewania węglem...a jednocześnie budujemy nową kopalnie!!!Napiszcie proszę co o tym myślicie. Czy to ja zwariowałem, czy premier?
Ksena, 21.03.2014 21:09
Za chwilę będzie zakaz palenia węglem - to kwestia najbliższych lat. Mieszkańcy powinni zablokować inwestycje bo szkody gó
icze są nieuchronne i trudne do oszacowania. Ta inwestycja naprawdę nie ma sensu. Węgiel z importu jest znacznie tańszy.
petrov, 21.03.2014 21:09
tyle że to nie będzie na boconku skoro ma być na terenie trzech gmin to raczej bliżej oświęcimia. także nie miej nadziei że ktoś kupi twoje pole.
mieszkaniec, 21.03.2014 19:08
Czy będziecie mieć tak dobrze jak mieszkańcy Brzeszcz to współczuje woda najdroższa w Polsce domy się walą do pracy dostawali się ludzie po znajomościach a ile ma gmina długu wobec kopalni zamiast odwrotnie???????????INTERESUJĄCE
mieszkaniec, 21.03.2014 18:36
Moim skromnym zdaniem w sprawie tak ważnej inwestycji powinno być przeprowadzone referendum w Przeciszowie czy mieszkańcy godzą się na taką budowę czy też nie. Ciekaw jestem czy władze Przeciszowa sprawdziły jaki wpływ będzie miała kopalnia na poziom wód gruntowych, bo jak wiadomo woda czerpana jest dla mieszkańców ze studni głębinowych. Oby się nie okazało, że za kilka lat powstanie problem skąd czerpać wodę dla mieszkańców. Prze 30 lat wykopią co mają wykopać, a problem na wieki zostanie dla następnych pokoleń miejscowych. Mam nadzieję, że nie sprawdzi się powiedzenie o "Polaku mądrym po szkodzie..." Pozdrawiam
zybi, 21.03.2014 16:42
Mam nadzieję że tej kretyńskiej inwestycji nie będzie.
PYTANIE RETORYCZNE, 21.03.2014 16:41
Głupota i tyle. Unia odchodzi od energii z węgla Komu potrzebna ta inwestycja. Szkoda środowiska. Co będzie z kilkuletnimi hałdami w Brzeszczach?
mlody, 21.03.2014 15:45
jesteście ograniczeni albo po prostu głupi, tylko narzekać potraficie, nie ma miejsc pracy - źle, mają powstać - też źle. Bieda bo nie ma inwestycji - źle, ma powstać kopalnia - źle bo będą szkody gó
icze. @hotin: ludzie palili, palą i będą palić węglem więc tak czy siak się sprzeda. Branża upada? Tak [ciach!] przez armie pasożytów, kierowników związkowców którzy nic nie produkują a najwięcej biorą... Kopex to prywatna firma więc na pewno tam tak nie będzie. Kopalnia będzie też odprowadzać spore podatki do gminy więc będą i pieniądze na drogi. Może coś się zmieni w tym naszym smutnym i nudnym powiecie. Brawa dla p. Cubera że myśli o młodzieży. Niektórym da szanse na zostanie w kraju.
adolf, 21.03.2014 15:04
@hotin: energetyka weźme nawet największy szajs i to w każdej ilości tylko odpowiednio tania a to ma być nowa kopalnia która będzie generować niskie koszty wydobycia jednej tony wiec masz odpowiedź.
górnik, 21.03.2014 14:48
bendą przyjmować gó
ików emerytuw? Ja w kwietniu idę na emeryture i szukam roboty bo za te 3600 nie wyrzyję
byly górnik, 21.03.2014 14:39
Ludzie poczytajcie o szkodach gó
iczych!!! Domy Wam się będą walić!!! Poczytajcie o chociażby szkodach gó
iczych w Bytomie! W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku 265 budynków w Bytomiu, uszkodzonych w wyniku eksploatacji gó
iczej, wymagało naprawy!!! Po co Wam ta kopalnia??
górnik, 21.03.2014 14:26
wójt powinien sie zastanowic nad szkodami jakie pociagnie za sobą budowa kopalni, zniszczone domy, gospodarstwa, drogi, zanieczyszczenie!!! może wójt mógłby pomyśleć o budowie fajnego parku zabaw dla dzieci, są stawy można kupić ławeczki, stworzyć piękny park a nie kopalnie!!! Oby do budowy kopalni nie doszło!!!! najpierw trzeba bylo się mieszkańców zapytać i może zrobić jakiś głebszy research na temat szkód gó
iczych!!!!
paweł, 21.03.2014 14:21
wszyscy obawiają się zrujnowanych domów!!! mam nadzieje że wójt sie opamięta i do budowy kopalni nie dojdzie!!!!
tom, 21.03.2014 13:36
I czekają was zrujnowane domy ,gospodarstwa popytajcie na śląsku .Widać pan wójt nie ma zielonego pojęcia w co pakuje gmine.
hhhh, 21.03.2014 13:01
Mówiąc krótko: SLD - czyli konkretna robota, zero prawicowego piep...
hotin, 21.03.2014 12:25
Ciekawe,komu ten wydobyty węgiel będą sprzedawać jak już teraz leży na hałdach ponad 3 miliony ton niesprzedanego węgla?
mieszkanka, 21.03.2014 12:17
mam nadzieje ze nie dojdzie do budowy gdyz szkody go
icze beda ogromne. gdybym wczesniej wiedziala ze planuja otwarcie kopalni nie wybudowalabym tutaj domu :(
radny, 21.03.2014 11:48
I tak nie bedzie kopalni w Przeciszowie więc szkoda waszych koment
górnik, 21.03.2014 11:45
a zamkniecie kopalnie Piast, Janina, Brzeszcze
były, 21.03.2014 11:36
Żal mi tego sołtysa nie ma pojęcia co znaczy budowa kopalni - a naprawdę tylko kilka miejsc pracy i to nie dla miejscowych\- oby był to jak najmniej uciążliwy scenariusz dla mieszkańców- niestety ta branża upada ale może gazowanie pokładów będzie jakaś alte
atywą albo budowa obok małej elektrowni? ale Kopex -su na to nie stać
adolf, 21.03.2014 11:25
I te wszystkie TESCA Castoramy itp mogą się schować jeden gó
ik z kopalni w Przeciszowie będzie zarabiał co 3 ludzi pracujących w Castoramie albo Tesco czy innym sklepie.
Boconek, 21.03.2014 11:24
A wiadomo coś już o wykupach pól pod kopalnie? Bo to chyba jest najważniejszy punkt bo będzie wiadomo czy kopalnia będzie mieć umiejscowienie, od kilku lat słyszy się, że będą budować z roku na rok a tu lata lecą a konkretów jak nie ma tak nie ma.
pier, 21.03.2014 10:49
ok koncepcja dobra duzo miejsc pracy a co z dojazdami do kopalni aut ciezarowych przeciez nasze drogi to katastrofa a do tego pogorsza sie jeszcze wiecej jak ruszy kopalnia to rozjezdza wszystko myslal pan wojt o tym serdecznie pozdrawiam
mexyk, 21.03.2014 09:23
<p>Ciekawe ile ziemi na kt&oacute;rej ma powstać kopalnia zakupił wcześniej za bezcen pan (...)? W&oacute;jt Przeciszowa pilotuje miliardową inwestycje...bardzo ciekawe zjawisko.</p>
hajer, 21.03.2014 09:13
JA I BYDZIE TAK JAK Z ,CZECZOTEM