- Użytkownik potrzebuje jedynie telefonu komórkowego z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu. Aby korzystać z któregokolwiek systemu należy pobrać bezpłatną aplikację ze strony operatora (www.mobilet.pl albo www.mpay.pl) lub ze sklepu z aplikacjami w telefonie. Podczas pierwszego uruchomienia konieczne jest przeprowadzenie krótkiej rejestracji oraz doładowanie konta dowolną kwotą - tłumaczy Katarzyna Kwiecień z oświęcimskiego magistratu.
Systemy działają na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek operatora, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej lub ekspresowego zasilenia przez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej. Dzięki intuicyjnej obsłudze zakup jest bardzo prosty.
W celu opłacenia postoju w strefie płatnego parkowania należy uruchomić aplikację, wybrać opcję „Parkowanie”, następnie miasto, podstrefę, czas postoju i potwierdzić zakup. Kierowca powinien mieć naklejkę operatora wyłożoną za szybę lub informację, że płaci mobilnie.
Naklejki można odebrać w Urzędzie Miasta przy ul. Zaborskiej 2 na Dzienniku Podawczym pokój nr 1.
Co istotne, systemy nie pobierają żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że już w listopadzie zeszłego roku radny Jakub Przewoźnik (PiS) zwrócił się do prezydenta Oświęcimia Janusza Chwieruta (PO) o rozważenie możliwości zakupu i wdrożenia aplikacji mobilnej (np. moBilet) obsługującej strefę płatnego parkowania oraz komunikację miejską w Oświęcimiu. Jaką otrzymał wówczas odpowiedź? Sprawdź TUTAJ